תוכן העמוד
דלג על תוכן העמוד

המלצות מרכז שניידר לקראת חג שבועות

אחד המנהגים המאפיינים ביותר את חג שבועות הוא אכילת מוצרי חלב וביכורים. דפנה זיו בוסאני, דיאטנית קלינית ביחידה לתזונה ודיאטה במרכז שניידר, ממליצה כיצד ליהנות ממאכלי חג השבועות, אך גם לעבור את החג ללא תוספת במשקל
פורסם: 27.05.19 | עודכן: 02.06.19


אחד המנהגים המאפיינים ביותר את חג שבועות הוא אכילת מוצרי חלב וביכורים. דפנה זיו בוסאני, דיאטנית קלינית ביחידה לתזונה ודיאטה במרכז שניידר, ממליצה כיצד ליהנות ממאכלי חג השבועות, אך גם לעבור את החג ללא תוספת במשקל:

צריכת מוצרי חלב:
חג השבועות הוא הזדמנות נהדרת להציג ולהסביר לילדים על חשיבות צריכת מוצרי חלב והעשרת התפריט בסידן. קיים שפע של מוצרי חלב שונים, ברמות שומן שונות. מוצרי חלב רזים עם תכולת שומן שנעה בין שלושה לחמישה אחוזי שומן. החלפה זו לא תפגע פגיעה משמעותית בטעם. בשנים האחרונות  ישנם מוצרי חלב רבים שמתוספים בחיידקים פרוביוטים: אלו חיידקים שנחשבים ידידותיים ויכולים לעזור בשיפור תהליכי עיכול ועוד.

 

סידן:
מוצרי חלב הם דרך מצוינת להעשרת התפריט בסידן. חשוב  לאכול לפחות 3 מוצרי חלב ליום ורצוי לצרוך מוצרים מועשרים בסידן. ברשימת המוצרים המועשרים נמצאים: גבינות לבנות, גבינות קשות (עשירות בסידן אך גם עשירות יותר בשומן ולכן יש להעדיף את אלו שמכילות כמה שפחות שומן), יוגורט או חלב שמועשרים בסידן ומשקאות שונים על בסיס חלב. בצריכת מוצרי החלב אנו מקבלים גם ויטמין D - ויטמין (שהוא בעצם הורמון) נחקר רבות בשנים האחרונות, בין תפקידיו הוא מסייע לגוף לספוג את הסידן במעי בצורה מיטבית, חשוב לא רק לבריאות העצם אלא גם למטרות נוספות. מוצרי החלב מועשרים בויטמין D וזו עוד סיבה לצריכה של מוצרי החלב.

 

ירקות ופירות:
הירקות והפירות רק מחכים שנקטוף ונעלה אותם על השולחן. זה הזמן להכין סלט גדול עם שפע ירקות או לאכול פרי טרי ובריא. מבחינה תזונתית, עדיף לאכול את הפרי ופחות מומלץ לסחוט אותו למיץ או לאכול אותו  מיובש. יחד עם זאת, חשוב לא להגזים בצריכה של פירות, כיוון שהם מכילים סוכר. ירקות הם דלי קלוריות. ניתן להכין סלט ולשלב בו גבינה, ניתן להכין רטבים על בסיס ירקות עשבי תבול ויוגורט במקום רטבים על בסיס שמנת.

 

מים:
אחד מהמשחקים החביבים בשבועות הוא משחקי מים. מעבר למשחק, חשוב לזכור להקפיד על שתייה בכמות מספקת. יש להעדיף מים על פני שתייה מתוקה, שתייה מתוקה אינה מרווה כמו מים. יש לזכור שבכוס משקה ממותק ישנה כמות סוכר גדולה ולכן נחשבת יותר כממתק ולא כשתייה. יש להתרגל ורצוי מגיל צעיר שלא לשתות שתייה ממותקת אלא להעדיף מים. ניתן לגוון את טעם המים עם צמחים כמו לימונית, עלי נענע או להוסיף פלחי פרי כמו תפוז או לימון, כך נייצר מים בטעמים טבעיים ללא תוספת סוכר. מים בטעמים הינם לרוב  עם תוספת סוכר ולכן פחות מומלצים.


 

עבור לתוכן העמוד