תוכן העמוד
דלג על תוכן העמודמבדק מצא כי קיים הבדל בהגברת הזהות הישראלית בקרב הורים לילדים מאושפזים בחברה הערבית
פעוט בן 3 ואמו אשר תרמה לו אונת כבד וכליה. הפעוט עבר את הניתוח וטופל במרכז שניידר לרפואת ילדים
מבדק שנערך במסגרת המרכז החינוכי במרכז שניידר לרפואת ילדים מקבוצת הכללית מצא כי קיים הבדל מובהק בהגברת הזהות הישראלית בקרב הורים לילדים מהחברה הערבית, המאושפזים בבית חולים ישראלי, בהשוואה להורים שילדם לא אושפז. המבדק אשר נערך על ידי רודיינה בדיר, דוקטורנטית ומורה מהמרכז החינוכי במרכז שניידר, הוצג במסגרת כנס משותף שהופק על ידי מכללת אורנים, המכללה האקדמית בית ברל ו-ISLAND COLLEGE RHODE, בנושא הכלה בין תרבותית במערכות חינוכיות ובחברה.
המבדק התקיים במטרה לבחון באיזה מידה תורמת האינטראקציה והחוויה המשותפת בין כותלי בית החולים להגברת זהותם הערבית והישראלית של ההורים מהחברה הערבית שילדיהם מאושפזים. במסגרת המבדק השתתפו 62 הורים מהחברה הערבית שילדם התאשפז בבית חולים ישראלי, ו-32 הורים מהמגזר הערבי שילדם לא התאשפז בבית חולים, כקבוצת ביקורת. כל ההורים מהחברה הערבית שילדיהם מאושפזים, מילאו שאלונים בתחילת האשפוז של ילדם ובסופו. הורים בקבוצת הביקורת מילאו שאלונים במקביל. כאמור, ממצאי המבדק הצביעו על הבדל מובהק בהגברת הזהות הישראלית והפחתת הזהות הערבית בקרב הורים לילדים מאושפזים, בהשוואה להורים שילדם לא אושפז. משך הטיפול נמצא משמעותי בהקשר לזהותם של ההורים לילדים מאושפזים.
בנוסף הצביעו ממצאי המבדק על הקשר בין חוויית האשפוז ושביעות רצונם של ההורים לבין הזהות הישראלית. מבדק זה נערך במסגרת עבודה של צוות המרכז החינוכי במרכז שניידר לרפואת ילדים, בראשות משכית שוחט, העוסק בשיח הבין תרבותי במסגרת השיח החינוכי עם הילדים המאושפזים ומשפחותיהם. תרומת המבדק מחזקת את חשיבותו של השיח החינוכי ואת הצורך בהבנת הצרכים הייחודיים של כל לאום.
מרכז שניידר הוא מרכז רפואי מתקדם ומודרני אשר חרט על דגלו להוות גשר לשלום ולטפל בילדים ללא הבדלי דת, גזע ולאום. מתוך תפיסה זו, אנשי הצוות בבית החולים דוברי שפות רבות והשילוט בבית החולים כתוב ב- 3 שפות: עברית, אנגלית וערבית. למרכז שניידר מגיעים ילדים רבים ממדינות שונות בעולם לקבלת טיפול רפואי.