חיפוש
דלג על חיפוש
לחיפוש ביטוי מדוייק הוסף גרשיים
מרכז חינוכי שניידר
דלג על מרכז חינוכי שניידר

מרכז שניידר לרפואת ילדים

מדינת ישראל | משרד החינוך | מחוז תל-אביב

JCI - תו תקן של איכות ובטיחות
חיפוש
דלג על חיפוש
לחיפוש ביטוי מדוייק הוסף גרשיים
חיפוש
דלג על חיפוש
לחיפוש ביטוי מדוייק הוסף גרשיים
תוכן העמוד
דלג על תוכן העמוד

כנסים מקצועיים

ביאנלה למעצבי חינוך בישראל, תשע"ז


צוות המרכז החינוכי במרכז שניידר לרפואת ילדים, בראשות משכית גילן שוחט, השתתף בביאנלה למעצבי חינוך בישראל, שהתקיימה בחודש יוני 2017, אירחה למעלה מאלף אנשי חינוך ויזמים והציגה כשמונים מוצרים פדגוגיים. שר החינוך נפתלי בנט ביקר בביתן שניידר, התעניין והתרשם מהפעילות. "הביאנלה היוותה את אחד מרגעי השיא שלנו במרכז החינוכי, כשותפים באגף מו"פ ניסויים ויוזמות של משרד החינוך", אמרה משכית גילן שוחט, "האתגר של הצגת החשיבה הפדגוגית הברורה שלנו – דיאלוג חינוכי במצבי משבר, עם היכולות והיצירתיות הנלוות לכך – מילא אותנו בתחושת גאווה, להיות חלק מקבוצת פדגוגים שעושים חינוך אחר. זוהי זכות להציג את הפעילות החינוכית החשובה והמורכבת שאנו מבצעים יומיום במרכז שניידר".
 


Hospital Organization of Pedagogues in Europe - HOPE


ארגון HOPE  הארגון חרת על דגלו את איכות הטיפול בילדים מאושפזים ובהתאם טיוב, קידום ודיון יסודי בקרב המחנכים בבתי החולים לילדים ממדינות שונות בעולם.
משכית גילן שוחט, מנהלת המרכז החינוכי בשניידר, הינה חברה בוועד המנהל של  HOPE.  ד"ר מירב חן, ראש החוג לפסיכולוגיה במכללת האקדמית תל חי והיועצת האקדמית של המרכז החינוכי במרכז שניידר,  הינה היועצת האקדמית של הארגון.

HOPE – מגילת זכויות
הזכויות והצרכים החינוכיים של ילדים חולים ומתבגרים

  1. לכל ילד  חולה, יש את הזכות ללמוד בבית החולים או בבית.
  2. מטרת הלימוד עבור ילדים /מתבגרים חולים היא שמירה על רצף חינוכי ושמירה על תפקידם כתלמידים.
  3. בית הספר בבית החולים יוצר קהילה של ילדים ומתבגרים ומנרמל את חיי היום יום.
    הלימוד בבית החולים ייערך בכתות, בקבוצה, או בלמידה פרטנית שיכולה להתקיים גם ליד מיטת החולה.
  4. למידה בבית חולים או בבית צריכה להיות מותאמת לצרכיו ויכולותיו של הילד ובשיתוף פעולה עם בית ספר האם בקהילה.
  5. סביבת הלמידה והתשתיות צריכות להיות מותאמות לצרכי הילדים  החולים. יש להשתמש בטכנולוגיות תקשורת כדי למנוע בידוד חברתי.
  6. ייעשה שימוש במגוון מתודות לימודיות ומקורות. התוכן הנלמד יקיף יותר מאשר תכנית הלימודים הפורמאלית. התוכן יכלול נושאים משמעותיים המתייחסים לצרכים המיוחדים המתעוררים בעקבות המחלה או האשפוז.
  7. המורים המלמדים בבית החולים ובבית צריכים להיות מוסמכים לכך וכן להמשיך ולקבל הכשרה והדרכה נוספת.
  8. המורים של הילדים החולים שותפים מלאים לצוות הרב מקצועי ומהווים חוליה מקשרת בין הילד  החולה ובית הספר שלו בקהילה.
  9. הורי הילד החולה חייבים להיות מעודכנים בזכות להשכלה ובפרטי התכנית החינוכית של ילדם. הם יוכרו כשותפים פעילים ואחראים.
  10. פרטיות הילד תכובד כולל סודיות רפואית ותפישת עולמו.

התקבל באספה הכללית של HOPE בברצלונה – 20 מאי 2000

 

עבור לתוכן העמוד