תוכן העמוד
דלג על תוכן העמוד

תוכנית טיפולית אינטגרטיבית לילדים ובני נוער עם לקויות למידה וקשב במרכז שניידר

מטרת הטיפול, היחיד מסוגו בארץ, הינה לשפר את התמודדותו של המתבגר, עם השלכותיה הנרחבות של לקות הלמידה/הקשב, על תפקודו החברתי והבין אישי
פורסם: 11.12.16 | עודכן: 13.12.16


מרכז שניידר לרפואת ילדים, מקבוצת הכללית, מציע טיפול יחיד מסוגו בארץ לטיפול למתבגרים המתמודדים עם לקויות למידה, קשיי למידה ו/ או הפרעת קשב. מטרת הטיפול הינה לשפר את התמודדותו של המתבגר, עם השלכותיה הנרחבות של לקות הלמידה/הקשב, הן על תפקודו הלימודי, הן על תפקודו החברתי והבין אישי והן על מצב רוחו.

לקויות למידה והפרעות קשב, משפיעות על תפקודו של הילד והמתבגר בכל זירות חייו. הן משפיעות על יעילות הלמידה, איכותה ויכולתו של המתבגר לבטא את יכולותיו, על תפקודיו החברתיים, על מידת הביטחון והדימוי העצמי של המתבגר ועוד. לכל אלו השפעה הדדית זה על זה, כך שכל אחד מגורמים אלו יכול להשפיע לחיוב או לשלילה על רמת התפקוד הכללית של המתבגר. על אף הקשר המובהק בין לקויות למידה, טיב הקשרים הבינאישיים והמצב הרגשי המדרדר, מעטים הטיפולים הלוקחים בחשבון את כל מאפייני ההתמודדות של הילד. מרבית הטיפולים הקיימים מתמקדים רק במישור אחד בחייו של הילד, אם זה הדידקטי, הרגשי או ההתנהגותי, בעוד שקיים צורך מהותי בטיפול הוליסטי ועם זאת חסכוני וממוקד, הלוקח בחשבון את כל אלה ובפרט את האופן בו הם משפיעים זה על זה.

על רקע זה פותחה במרכז שניידר תוכנית הטיפול האינטגרטיבית, השמה במרכז את הקשר בן מצב הרוח, איכות התמיכה והיחסים עם דמויות משמעותיות ודרכי ההתמודדות של הילד עם קשיי למידה כמנבאים וכגורמים המשפרים את סיכויי ההצלחה והתפקוד של הילד. התכנית הנה תוכנית קצרת מועד בת 15 שבועות, הכוללת מפגשים פרטניים עם הילד והוריו, עבודה עם בית הספר וליווי רפואי בעת הצורך. כל זאת בכדי ליצור מערך תמיכה כוללני, אשר יחד עם הילד מתגייסים כולם להתמודד עם קשיי הלמידה. בנוסף מתקיימים שלושה מפגשי תחזוקה ומעקב לאחר סיום הטיפול.

התוכנית מיושמת במרפאה ללקויות למידה וקשב במחלקה לרפואה פסיכולוגית במרכז שניידר, בשיתוף היחידה ללקויות למידה וקשב במרכז הבינתחומי בהרצליה ואוניברסיטת קולומביה ומלווה במחקר. ממצאי המחקר מעידים על שביעות רצון גבוהה מהטיפול, שיפור בתפקודים שונים בחייו של הילד ושיפור יעילות התמיכה בו.

התוכנית מתאימה לילדים ובני נוער בגילאי 10 עד 18, שאובחנו כבעלי קשיים או לקויות בתחום הלמידה ו/או קשב, וחווים קשיים בתפקוד הלימודי, בתפקוד הבינאישי ובמצב רוחם.
הטיפול הנו טיפול מחוץ לסל וכרוך בתשלום.

עבור לתוכן העמוד